Boendeinformation

Välkommen till våra informationssidor för medlemmar i bostadsrättsföreningen.

Här kan du hitta användbar och relevant information som rör boendet i vår förening. Utforska de olika sektionerna i menyn för att hitta specifik information.

Om allmän aktsamhet
  • Tänk på att vara rädd om och vårda föreningens egendom väl. Kostnader för underhåll och
    reparationer betalas av alla gemensamt.
  • Om en akut skada skulle inträffa i huset tag i första hand kontakt med någon i styrelsen eller
    fastighetsskötarfirman enligt anslag i porten.
Betalning och avier

Botema skickar ut avier i förskott per kvartal. Anmäl ny eller ändrad emailadress till Botema för att få dem vi email.

Kontakta Botema för frågor om betalning av månadsavgifter, t ex anmälan av autogiro eller ny eller ändrad emailadress. info@botema.se, 08 - 32 74 60

TV och bredband

Föreningen har ett avtal med Tele2 (tidigare ComHem) som ger ett grundutbud av tv-kanaler samt bredband med en hastighet av 50/250. Kostnaden för dessa tjänster ingår i månadsavgiften och kan inte sägas upp. Vill Ni dock utöka utbudet av tv-kanaler eller bredbandets hastighet tas kontakt direkt med Tele2 för separat tilläggsavtal.

Fastigheten har även fiber indraget i samtliga lägenheter med Telenor som leverantör. Vill Ni utnyttja dessa fibertjänster tas kontakt direkt med Telenor för separat avtal.

Namnskyltar och lägenhetsdörrar

Namnskylten på lägenhetsdörrarna beställs av föreningen och bekostas av resp. medlem.   

Om ni vill installera säkerhetsdörr, byta lås eller på annat sätt ändra lägenhetsdörren kontakta styrelsen.